Podsumowanie wydarzenia

Wróciliśmy już z XXIX Targów Wydawców Katolickich i jesteśmy gotowi zdać Wam krótką relację z wydarzenia. Choć już od wielu lat uczestniczymy w targach książek w całym kraju, wciąż zaskakuje nas jedno - Wy, czytelnicy! Cieszymy się, że tak wielu miłośników książek z wartościami odwiedziło nasze stoisko i spotkało się z naszymi autorami.
Co działo się dokładnie podczas tego szczególnego wydarzenia? Zapraszamy do lektury relacji!

Co to był za weekend!

Już po raz 29. czytelnicy, autorzy i wydawcy wspólnie przeżywali Święto Dobrej Książki. W dniach 11 – 14 kwietnia 2024 r., w drugim tygodniu po Świętach Wielkanocnych, odbyły się XXIX Targi Wydawców Katolickich. Organizator wydarzenia to Stowarzyszenie Wydawców Katolickich, a jego Partner – Zamek Królewski w Warszawie – Muzeum.
Po raz kolejny w gościnnych progach Arkad Kubickiego swoją ofertę zaprezentowały oficyny kościelne, zakonne i świeckie z całego kraju. Wśród wydawców nie mogło zabraknąć Edycji Świętego Pawła!
Rozpoczęliśmy o 12:00 uroczystym otwarciem targów połączonym z ogłoszeniem wyników konkursu o Nagrodę Stowarzyszenia Wydawców Katolickich FENIKS 2024. Przypominamy, że ramach tegorocznego konkursu Edycja Świętego Pawła otrzymała Nagrodę Feniks 2024 za publikację „O więcej niż życie” - biografię Doktor Wandy Półtawskiej oraz dwa wyróżnienia: za książkę „Dom” autorstwa ks. Arkadiusza Paśnika oraz za publikację „Katechizm młodego detektywa” autorstwa Sophie de Mullenheim oraz Sophie Chaussade.
Podczas targów przygotowaliśmy dla naszych czytelników sporo niespodzianek. Przede wszystkim premiery nowości: w piątek książki „Sercem Słuchająca” autorstwa s. Anny Marii Pudełko i ks. Jerzego Jastrzębskiego oraz rozważań różańcowych z bł. ks. Jerzym Popiełuszką „Zaczerpnij Bożej siły”, napisanych przez ks. Jastrzębskiego. W sobotę z kolei można było poznać biografię autorstwa Ewy K. Czaczkowskiej i Tomasza Wiścickiego - „Błogosławiony ks. Jerzy Popiełuszko”. Każda z nich wzbudzała duże zainteresowanie wśród odwiedzających nasze stoisko.
Już od czwartku nasi goście mogli również spotkać się z autorami. Wielu czytelników postanowiło należycie przygotować się do spotkań autorskich, które odbyły się w czwartek, piątek i sobotę. Autorzy z radością podpisywali liczne egzemplarze i dyskutowali o swojej literackiej przygodzie.
W czwartek o godzinie 15:00 nasze stoisko zaszczyciła swoją obecnością Irena Neumueler - autorka książkiGotowe na zmiany”. Zainteresowanie publikacją przerosło nasze najśmielsze oczekiwania - książek zabrakło na naszym stoisku! Na szczęście już w piątek uzupełniliśmy zapasy, dzięki czemu każdy zainteresowany czytelnik mógł zakupić wymarzony egzemplarz.
Piątek upłynął nam pod znakiem promocji i premiery książek „Sercem Słuchająca” oraz „Zaczerpnij Bożej siły”. Nasze stoisko odwiedził ks. Jerzy Jastrzębski, współautor pierwszej i autor drugiej publikacji. Nie zabrakło wartościowych rozmów, ciekawostek na temat obu nowości i oczywiście podpisywania świeżutkich, jeszcze pachnących farbą drukarską egzemplarzy.
Sobota była najintensywniejszym z naszych targowych dni. To właśnie wtedy nasze stoisko odwiedziło aż pięciu autorów! O 11:00 nasi czytelnicy spotkali się z Piotrem Wołochowiczem, autorem licznych książek o Bożym obrazie małżeństwa i rodziny, m.in. „Ku pełni miłości”, „Skarb ojcostwa” czy „Mamo, zostań ze mną w domu”. Zaledwie godzinę później, o 12:00, na naszym stoisku gościliśmy Ewę K. Czaczkowską i Tomasza Wiścickiego, których książka „Błogosławiony ks. Jerzy Popiełuszko” miała premierę właśnie w tym dniu. Nie było to jednak jedyne spotkanie wokół tej nowości - o 17:00 w sali kinowej na Zamku Królewskim odbył się panel dyskusyjny z autorami. Spotkanie poprowadził pan Paweł Kęska.
To jeszcze nie koniec relacji z sobotnich spotkań! O 15:00 na naszym stoisku pojawił się brat Piotr Kwiatek, którego obecność uświetniła promocję serii Psalmoterapia, a zwłaszcza najnowszej książki „Zeszyt ćwiczeń do psalmów”. Był to wyjątkowy czas rozmów o owocnym spotkaniu ze Słowem Bożym, co stanowiło wspaniały wstęp do rozpoczynającego się w Niedzielę, 14 kwietnia, Tygodnia Biblijnego. O 16:00 z kolei odbyło się spotkanie dla prawdziwych koneserów muzyki chrześcijańskiej z Marcinem Wargockim, który promował swoją najnowszą płytę „Droga”. Warto tu przypomnieć, że poprzedni album pana Marcina, „Do głębi”, otrzymał Wyróżnienie Stowarzyszenia Wydawców Katolickich FENIKS 2023 w kategorii: „Muzyka chrześcijańska – współczesna”.
W sobotę o 19:30 odbyła się również odbyła się również finałowa gala wręczenia Nagrody FENIKS 2024 w Katedrze Polowej Wojska Polskiego pw. Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski w Warszawie.
Niedziela - ostatni dzień targów - upłynęła nam pod znakiem refleksji i podsumowań tego wielkiego święta wydawców. Licznie odwiedzane przez czytelników stoisko, rozmowy o książkach, sugestie dotyczące poszukiwanej tematyki to dla nas, jako wydawnictwa, drogowskaz do działania na przyszłość! Cieszy nas, że czytelnicy sięgający po nasze książki chwalą podejmowaną przez na tematykę oraz formę, w jakiej jest ona wydawana. To dla nas ogromna satysfakcja i motywacja do dalszego działania!
O godz 18.00 wyruszyliśmy pełni nowych doświadczeń, z radością i wdzięcznością do Częstochowy. Dziękujemy Wam ogromnie za udział w tym szczególnym wydarzeniu i już teraz zapraszamy na kolejne targi!
TARGIWK_95_

Warszawa 11 – 14 kwietnia 2024 r.

XXIX Targi Wydawców Katolickich

TARGIWK_25_
TARGIWK_29_
TARGIWK_64_
TARGIWK_51_
TARGIWK_74_
TARGIWK_87_

Panel dyskusyjny z autorami książki